Cuixa de Be de Ruma al forn

Cuixa de Be de Ruma al forn

Ingredients: 1 cuixa d’anyell de Menorca (Be de Ruma), 1 quilo de patates, sèu de porc, romaní,  2 llimones, vi dolç, conyac, 2 cebes grosses, 1 tija d’api, pebre negre en gra, ginebró, aigua, espícies de ca na Vázquez, 2 fulles de llorer, 4 grans d’all, oli d’oliva i sal.

Elaboració: La nit abans adobarem la cuixa de be de Ruma amb conyac, suc de llimona i la pell de les llimones, un gotet d’aigua on haurem dissolt les espícies de ca na Vàzquez, un pessic de bolles de pebre negre, dues branquetes de romaní, les cebes tallades per la meitat, la tija d’api i sis bolles de ginebró i la guardam a la gelera.

Ensoldemà posam la cuixa de be dins un tià de terra o una rostidora que haurem untat amb sèu de porc. Hi posam l’anyell, amb les branquetes de romaní al damunt i dos dits del suc de la marinada, i ho regam amb vi dolç o vi negre de qualitat. Salpebram la cuixa i l’enfornam dues hores a uns 120 graus. A la meitat de la cocció donam la volta a la cuixa i deixam que cogui. S’ha de fer molt a poc a poc.

Uns deu minuts abans que acabi el temps de cocció, tindrem tallarem les patates, les fregim amb oli d’oliva, les fulles de llor i els alls, i el posam tot d’una al tià, tot anant alerta de no cremar-nos. Pujam el foc a 180 graus i encenem el grill els darrers cinc minuts. Ho deixam reposar cinc minuts més dins el forn apagat i ja ho podem servir a taula.

Notes: Si voleu, entost de patates tallades en cantells, i si n’és temps, podeu emprar patató o acompanyar-la amb una amanida d’endívia i magrana.
Es diu Be de Ruma a l’anyell ecològic criat al lloc de Ruma, a Ferreries, i alimentat de pastura.

Pierna de Cordero de Ruma al horno

Cuixa de be de Ruma al forn amb patató i pastanagó. Foto: Bep Al·lès©

Ingredientes: 1 pierna de cordero de Menorca (Be de Ruma), 1 kilo de patatas, manteca de cerdo, romero, 2 limones, vino dulce, coñac, 2 cebollas grandes,  apio, pimienta negra en grano, enebro, agua, especias de ca na Vázquez, 2 hojas de laurel, 4 dientes de ajo, aceite de oliva y sal.

Elaboración: La noche antes adobaremos la pierna de cordero de Ruma con coñac, zumo de limón y la piel de los limones, un vasito de agua donde habremos disuelto las especias de ca na Vàzquez, unos granos de pimienta negra, dos ramitas de romero, las cebollas cortadas por la mitad, el tallo de apio y seis granos de enebro y la guardamos en la nevera.

Al día siguiente ponemos la pierna de cordero en una cazuela de barro o una asadora que habremos untado con manteca de cerdo. Ponemos el cordero, con las ramitas de romero encima, un vaso del jugo de la marinada y lo regamos con vino dulce o vino tinto de calidad. Salpimentamos la pierna y horneamos dos horas a unos 120 grados. En mitad de la cocción damos la vuelta al cordero y dejamos que cueza. Debe hacerse muy despacio.

Unos diez minutos antes de que acabe el tiempo de cocción, pelaremos y cortaremos las patatas, las freímos en aceite de oliva, las hojas de laurel y los ajos, y una vez fritas las patatas las añadimos a la cazuela donde se cocina el cordero, yendo alerta de no quemarnos . Subimos el fuego a 180 grados y encenderemos el grill los últimos cinco minutos de cocción. Dejamos reposar cinco minutos más con el horno apagado y ya lo podemos servir en la mesa.

Notas: Si lo desea, en vez de patatas cortadas en cantos, y si es tiempo, puede utilizar patata nueva o acompañarla con una ensalada de endibia y granada
Se dice cordero de Ruma, al cordero ecológico criado en la finca de Ruma, en Ferreries, y que es criado ens sus pastos.

Últimes publicacions

  • Publicitat
    El Iris