Fideus mariners, per Biel Cardona Capella

Fideus mariners, per Biel Cardona Capella

El plat de fideus mariners és una de les receptes d’aprofitament de cuina marinera, on s’empraven els alons i els caps de peixos com el déntol, pagre, anfós de bona mida. Amb ells es feien arrossos caldosos, panaderes, o com és aquest cas uns fideus mariners.

 INGREDIENTS

2 alons de déntol

6 serrans

1 cama de pop tallada a rodelles

1 calamar petit de fluixa

250g de gambetes vermelles de Ciutadella

1 pot de sofregit fet a casa (tomàtiga, ceba, pebre verd i alls)

pebre bord Tap de Cortí

oli d’oliva

sal

aigua que no sigui de l’aixeta

tinta del calamar

fideus del nombre 4

PREPARACIÓ

Feim un bon fumet amb els alons del déntol, els serrans, els caps de les gambes, el pot de sofregit i un poc de tinta de calamar.

Quan el peix hagi bullit, apagam el foc i el treim i deixam refredar un poc per després treure-li les polpes  que reservarem a part.

A part, dins un tià de terra o calderó de ferro colat, sofregirem les coes de les gambes amb oli d’oliva extra verge, la cama de pop i el calamaret tallat a rodelles, uns 5 minuts, per després afegir el fumet colat, uns dos litres, el pebre bord Tap de Cortí i ho farem bullir 5 minuts més.

Passat aquest temps -ha de ben bullir- hi afegim els fideus que han de coure el que indiqui el fabricant al sobre, en aquest cas uns 9 minuts. Quan els fideus diguin coent 5 minuts hi afegirem les polpes de déntol que teníem reservades, remenam i deixam bullir 4 minuts més.

Apagam el foc, deixam reposar 4 o 5 minuts més i servim a taula.

Fideos a la marinera o fideos marineros,                              por Biel Cardona Capella

Fideus mariners. Foto: Biel Cardona Capella.

El plato de fideos marineros es una de las recetas de aprovechamiento de cocina marinera, donde se empleaban los alones y las cabezas de pescados como el dental, pagre, anfuso de buen tamaño. Con ellos se hacían arroces caldosos, panaderas, o como es este caso unos fideos marineros.

INGREDIENTES

2 alones de dentón

6 cabrillas de mar

1 pata de pulpo cortada en rodajas

1 calamar pequeño de anzuelo

250g de gambas rojas de Ciutadella

1 bote de sofrito hecho en casa (tomate, cebolla, pimiento verde y ajos)

Pimentón rojo mallorquín Tap de Cortí

Aceite de oliva

Sal

Agua que no sea del grifo

Tinta del calamar

Fideos del número 4

PREPARACIÓN

Hacemos un buen fumet con los alones del dentón, los serranos (cabrillas), las cabezas de las gambas, el bote de sofrito y un poco de tinta de calamar.

Cuando el pescado haya hervido, apagamos el fuego y lo sacamos y dejamos enfriar un poco para después quitarle las pulpas que reservaremos aparte.

Aparte, dentro de una cazuela de barro o caldero de hierro fundido, sofreiremos las colas de las gambas con aceite de oliva extra virgen, la pata de pulpo y el calamar de potera cortado en rodajas, unos 5 minutos, para después añadir el fumet colado, unos dos litros, el pimentón Tap de Cortí y lo haremos hervir 5 minutos más.

Pasado este tiempo -debe hervir- añadimos los fideos que deben cocer lo que indique el fabricante en el sobre, en este caso unos 9 minutos. Cuando los fideos lleven cociendo 5 minutos añadiremos las carnes del dentón que teníamos reservadas, removemos y dejamos hervir 4 minutos más.

Apagamos el fuego, dejamos reposar 4 o 5 minutos y servimos.

Últimes publicacions

  • Publicitat
    El Iris