Panxa (callos) amb tomatigat

Panxa (callos) amb tomatigat

Ingredients: 1 quilo de panxa ben neta, 2 cebes, 1 quilo de tomàtigues ben grosses o 1 pot gros de tomatigat cassolà, 1 pebre de banyeta (si els volem coents), sal, 2 fulles de llorer, una cullerada de sucre i oli d’oliva.

Elaboració: Encara que haguem comprat la panxa a un carnisser de confiança i estigui ben neta, la tornam a netejar i la bullim amb aigua i sal fins que sigui ben fluixa. Ho colam, però reservam una escudella del suc de cocció.

Dins un tià de terra feim un bon tomatigat o bé hi posam un pot gros de conserva de tomatigat o dos si és necessari. N’hi ha d’haver ben prou.

Quan el tomatigat comenci a fer xup-xup, hi posam la panxa tallada a bocinets i deixam que es vagi confitant una mitja horeta a foc ben dolç i amb el tià tapat. Recordau que s’ha de remenar de tant en tant perquè no s’aferri.

Notes: Pensau que si feis el tomatigat al moment hi heu de posar una culleradeta de sucre per matar l’amargor i evitar que repeteixi.

Coc amb panxa (callos). Foto: Bep Al·lès©

Aquest plat tant es pot menjar amb forquilla com dins un coc, com solen fer als bars de Ciutadella, entre els quals us recomanam El Tritón, al port,  Bananas, a l’entrada de Ciutadella o també si ens volem menjar un bon plat de callos, ho podem fer al restaurant Es Garbell a Sa Caleta.

Callos con tomate a la menorquina

Ingredientes: 1 kilo de callos bien limpios, 2 cebollas, 1 kilo de tomates grandes o 1 bote grande de tomate casero, 1 guindilla (opcional), sal, 2 hojas de laurel, una cucharada de azúcar y aceite de oliva.

Elaboración: Aunque hayamos comprado los callos en una carnicería de confianza y estén limpios, los volvemos a limpiar y  hervimos con agua y sal hasta que estén tiernos. Colamos, pero reservamos una taza del caldo de cocción.

Dentro de una cazuela de barro hacemos un buen sofrito de tomate bien ponemos un bote grande de conserva de tomate o dos si es necesario. Tiene que haber bastante.

Cuando el tomate empiece a hacer chup-chup, ponemos los callos cortados en trocitos y dejamos que se vayan confitando una media hora a fuego lento y con la cazuela tapada. Recuerde que se debe remover de vez en cuando para que no se quemen y se peguen en el fondo del recipiente.

Notas: Piense que si hace la salsa de tomate al momento, debe poner una cucharadita de azúcar para matar el amargor y evitar que repitan. Este plato tanto se puede comer tanto en plato como en un bocadillo, como se suele hacer en los bares de Ciutadella, entre los que os recomendamos El Tritón, en el puerto, Bananas, en la entrada de Ciutadella o también si nos queremos comer un buen plato de callos, lo podemos hacer en el restaurante Es Garbell en Sa Caleta.

Últimes publicacions

  • Publicitat
    El Iris